čtvrtek 18. července 2013

Dip dying - barvení ponořením, což zní lehce legračně

Mám několik takových témat, o kterých se mi pořád nějak nechce psát, protože stále doufám, že místo inspirace budu schopná ukázat nějaký výsledek. Zhruba dvě taková témata mám v záloze skutečně nachystaná, vymyslela jsem, co budu dělat, mám na to už i nějaký materiál a sháním další....ale s tímto tématem si pořád nevím rady. Jedná se o jeden ze současných trendů v interiérovém dekoru, "dip dying" neboli barvení ponořením. Je to vcelku efektní metoda, jejímž výsledkem je opravdu profesionálně vypadající obrobek. Mně se to líbí velmi mnoho, ale pořád jsem nevymyslela, co přesně bych tímto způsobem obarvila, navíc je mi trochu nesympatická spotřeba barvy, když věci nenoříte přímo do plechovky. Naštěstí to jde udělat i trochu jako fejk, kdy předmět obarvíte normálně štětcem, ale tak, že to vytváří ten efekt jako dipped/ponořený do barvy. No tak jsem si trochu postěžovala a teď už vám konečně můžu ukázat, co se pod tímto pojmem skrývá. Respektive...už jsem vám to vlastně ukázala na stolku z minulého článku o ikea hackers, jestli si ho vybavujete. Ten mi to taky tak nějak připomněl, žeano.

Barvit tímto způsobem můžete poměrně velkou škálu předmětů. Většinou se používají akrylovky či barvy přímo na daný povrch, ale často vidím použití i laků na nehty, samozřejmě pouze na menších plochách, případně relativně efemérních předmětech.

Pokud máte příbory pokoupený po bazarech nebo poztrácený a daný dohromady pět servisů, můžete je takhle jednoduše sjednotit.

diy cutlery

diy cutlery
http://toastsa.com/tag/garden-party-decor/




Konec příboru do té prťavé lahvičky asi nestrčíte, takže si musíte pomoct trochou švindlování a štětečkem, pokud ovšem jíte pouze hůlkama, švindlování odpadá.

paint dipped chopsticks poppytalk

Hodně často vídám touhle metodou ozdobený kuchyňský nářadí - vařečky, kvedlačky a podobně. Sama vím, že máme každou jinou, přijde mi to teda jako príma věc k vylepšení.
Creative : Eleven Adorable Paint Dipped Things

Creative : Eleven Adorable Paint Dipped Things
zdroj
http://dollarstorecrafts.com/2012/06/make-paint-dipped-votive-holders/
No ánébó můžete tento efekt vytvořit dokonce i na nábytku. Ten ale do kyblíků fakt asi ponořovat nebudete, leda byste barvu nalli do vany, což nedoporučuju. Holt to bude "jenom" efekt.

stool

dipped chair
http://houseofanais.onsugar.com/Fashionable-two-toned-paint-dipped-furniture-21719575
http://www.homedit.com/paint-dipped-furniture-designs-the-new-trend-for-2013/
A naposled už jednou ukázaný stolek.

Entryway
http://www.thesweetbeastblog.com/2012/03/14/svalbo-hack/
A já jsem mezitím vymyslela, co takhle obarvím já, muhahaha. Takže to zase příště. Zatim čau.

La Petite Anne


5 komentářů:

  1. možná taky něco takového zkusím :) vypadá to dobře ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Sice mě vůbec nenapadá, co bych tak obarvila já, ale nápad je to luxusní. =D Možná jednou... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem přemýšlela, ale už jsem to vymyslela! Tak se do toho snad brzy pustím:)

      Vymazat
  3. Zajímavý nápad. Ty vařečky bych si také mohla zkusit nabarvit. Mám v kuchyni jen dřevěné a sice mi nevadí, že jsou všechny skoro stejné, ale ze zvědavosti bych si je mohla zkusit nabarvit, jak to bude vypadat :-) . Do myčky na nádobí je stejně nedávám a při mytí si dám pozor, aby se z nich barva neoloupala.

    OdpovědětVymazat