středa 10. dubna 2013

DIY nápady s washi páskami (oblebleblepim to!)

Jelikož washi pásky nebo masking tapes na nás vyskakujou v poslední době zpoza každého rohu, mohlo by se zdát, že o nich ani nemá cenu psát, protože stejně prosáknou do každé druhé inspirace. Jenže washi pásky jsou tak geniální věc, se kterou se toho dá tolik vymyslet, že si nemůžu odpustit jim nevěnovat samostatný článek.
http://ellamodern.blogspot.cz/2012_04_01_archive.html


Samotný washi papír, tedy japonský papír na origami, krabičky atd... je velice pevný, ale přitom měkký papír s dlouhými vlákny, svým složením spíše něco mezi látkou a papírem. Jelikož jsem kdysi jako dárek dostala tenhle papír dovezený z Japonska, chtěla jsem vám ho vyfotit, ale přesně podle logiky "když to nepotřebuju, pořád o to zakopávám, ale když to hledám, nemůžu to ani za boha najít" můj washi papír asi odjel na výlet za rodinou. Snad mi tedy pomůže strejda Google. Obecně jsou tyhle papíry velice vzorované, často s různými lesklými vlákýnky nebo šupinkami. Jak jsem již psala, na omak je něco mezi papírem a látkou, papír je takový "chlupatější" a na omak příjemnější. Wikipedie tvrdí, že se skládá z vláken stromu gampi, mitsumata nebo papírnické moruše, ale může být i z bambusu, rýže nebo obilí. A právě rýžový papír je i základem washi pásek, které jsou tak stejně jak rýžový nudle transparentní.

Takto vypadá struktura tradičního japonského papíru. Ty nápisy v tom jsou zdroj obrázku, né vzorek:D




A takhle ten turisticky atraktivní papír:

homeartwork.blogspot.com 
No a jak vypadá masking tape už víte, pro ilustraci tu ještě moje současná sbírka:


Poprvé jsem s masking tapes přišla do styku před několika (dvěma? třemi?) lety prostřednictvím papelote. Papelote masking tapes využívají, já sama mám doma od nich ještě jeden "olepenej" blok. No a taky masking tapes samozřejmě prodávají.


iris
http://www.papelote.cz/p/iris/
Já pásky využívám úplně k normálnímu zalepování dárků a olepování tohodle či ondleho, ale pokud byste uvítali nějaká koncepčnější řešení, něco jsem pro vás pohledala.

S dobrým nápadem přišli v novém čísle Marianne Bydlení, kdy páskami ozdobili okna. Úplně mi to připomnělo, jak jsem jako děcko lepila na okna vločky z papíru a podobný blbiny.


Bezvadnej nápad je polepit hranu dveří. Podle mě ideální detail do čistého minimalistického interiéru. Nebo do bílo-barevného, když už jsem ten idiotskej termín vymyslela.

Washi-Tape-Door-Edge-Design-Crush
http://www.designcrushblog.com/2013/03/15/you-should-totally-washi-tape-your-door-edges/
 Udělat z pásek rámečky na vše obrázky je ideální řešení do starších bytů, kde při pokusu o zatlučení hřebíku upadne půl zdi, ale taky do pubertálních pokojů, kde se střídají plakáty z bravíčka rychlostí blesku.

Pinned Image
 designsponge.com
Přistoupit k olepení klávesnice mohou spíše jedinci, kteří píšou víceméně poslepu, ovšem mně se to líbí tak, že kdybych měla bílou klávesnici, tak si ji olepim, i kdybych prase na koze jezdilo, písmenka nepísmenka. Stejně bych polepila i vypínače, zásuvky nebo obal na telefón.

www.brit.co

www.shelterness.com
Varianta je samo olepit jenom nepoužívané nebo zcela jasné klávesy jako caps lock, cotrol, mezerník nebo enter.

Následující obrázek je důvod, proč jsem sem se rozhodla tenhle článek napsat. Okamžitě jsem dostala chuť polepit všecky kábly v baráku, ať na nich končí cokoliv. Třeba takový prodlužky mě iritujou pouhou svou existencí, přesto jsou v domácnosti zcela nepostradatelné. Takže co s nima? Oblepit. Taky lze washi páskama přispět k větší organizovanosti vašich drátů, protože nevím jak ty vaše, ale moje jsou všechny černý a takovou nabíječku k foťáku lovím ve změti Medúzinejch vlasů dycky tak hodinu.

http://www.transitoinicial.com/2011/08/washi-tape.html
Pokud máte děcka, ale ze silnicovejch dětskejch koberců blinkáte, zde ideální varianta téhož, navíc snadno zlikvidovatelná.

diy-projects-with-washi-tape
http://www.babble.com/crafts-activities/15-awesome-diy-washi-tape-projects/
Nebo jen tak pro radost, kde všude vás napadne. Pro minimalisty...

Pokud náhle pociťujete nutkání všechno kolem sebe olepit, máte možnost! Barevné pásky seženete určitě:


Tak veselé olepování!

La Petite Anne

17 komentářů:

  1. Propadla jsem washi mánii a pár pásek si taky zakoupila. Zatím jsem olepila dětský pokoj :-) A těším se, že se v pátek vyřádím při balení dárků na oslavu narozenin :-)
    Každopádně moc díky za inspiraci. Tvůj blog budu zajisté lustrovat častěji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky budu zítra balit! No a jestli nemáš balicí papír, tak na ten je tu někde na blogu pod DIY návod :)hih

      Vymazat
  2. mně se to moc líbí na těch hranách dveří, hned na to du!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D A jakou deš barvou? Hele asi do toho taky pudu, ale nemůžu se rozhodnout, jestli modrou proužkovanou nebo tyrkysovou. Nebo...růžovou?

      Vymazat
  3. Ti teda povim, že to vůbec neznám a proužky aj puntiky já ráda!

    OdpovědětVymazat
  4. Tak todle je výborný, asi budu mít novou závislost, což bude po barevných papírech, barevných látkách, čekuládě, brie, ukulele, fotografiích s dvojicema, hapelmannech, malých dřevěných zvířátkách, ... už asi třistadvacátápátá! Díky! Z příští výplaty olepim dveře aj fotosky na stěnách aj klávesnicu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brie! Čekuláda! Co só hapelmanni? Lepení zdar, ale nezapomeň odmastit povrch, Lenka si takdle vyplejtvala pásku na skříni, na které to nedrželo:(

      Vymazat
  5. Tudyk: http://www.fler.cz/zbozi/panackopapir-kamaradi-v-krabicce-1785758

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ty nějaký máš a hraješ s nima stínový divadýlko? :) Nebo je vyrábíš?

      Vymazat
  6. Měla bych bejt ráda, že nemám peníze a nemůžu si ty pásky dovolit, fakt, že jo. Jinak nevím, jak by tohle dopadlo... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pásky z prvního odkazu na konci článku jsou relativně cenově dostupný! Časem tu možná bude nějaká slevová akce, tak sleduj blog;)

      Vymazat
    2. Tak jsem objevila ještě jinde, tady mají strašně moc pásek, ani jsem nevědalco co vybrat. Ceny asi nejlepší. http://www.svetpasek.cz

      Petra

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Jo ty jsou boží! Ale jak jsem teď objevila textilní kábly (v článku o lustrech z Fleru), tak toužím spíš po těch.... :D

      Vymazat
  8. Skoda, ze jsem na washi pasky prisla az ted... budu se stehovat, ale ve starym byte uz by bylo vylepseno milion veci :D
    Chci se zeptat jestli nemas zkusenost s paskama a lednickou... myslim tedy jejich reakci na chlad. Mam totiz spoustu super krabicek od tureckych syru, ktere jsou naprosto idealni pro skladovani v lednicce a mrazaku, ale samozrejme nejsou oku ladici... tak me napadlo je polepit washi paskama. Co myslis?

    OdpovědětVymazat
  9. ja stim budu zdobit lepidlo a tuzku

    OdpovědětVymazat